Als je de juiste content op je website hebt staan en de vindbaarheid in de zoekmachines verbeterd is en de juiste webteksten op je website hebt staan. Is het tijd om aan de slag te gaan met een linkbuilding. Door middel van linkbuilding teksten stijgt de waarde van jouw website en word je beter gevonden in de zoekresultaten van Google. Linkbuilding is samen met het schrijven van juiste informatie zeer belangrijk wanneer je wilt scoren in Google. Dit moet wel op de goede manier en kun je bij geholpen worden.
Kwaliteitsrijke linkbuilding
De laatste jaren hecht Google zich meer aan de kwaliteit dan de kwantiteit. Het is namelijk sinds 2019 al dat wanneer jij jouw website laat volzetten met links je zelfs een straf krijgt. Hierdoor kun je lager op de zoekpositie komen dus word je minder snel gezien op Google door mensen en klanten die je wilt aantrekken. Dit doet Google, omdat dit heel verschillend is dan wat Google als doel heeft. Zei willen juist vooral kijken naar de relevantie van de websites.
Waarom is linkbuilding zo belangrijk?
Een betere vindbaarheid is erg belangrijk. Linkbuilding is voornamelijk nog steeds belangrijk, omdat het voor zoekmachines zoals Google en safari steeds een van de zwaarste rank factoren is. In het verleden hebben zoekmachines getest om social media als belangrijke rang factor te gebruiken. Dit bleek nog makkelijker en beïnvloedbaarder dan dat mensen niet veel hoeven te doen, maar de backlinks wel beïnvloed kunnen worden. Ook wil je graag meer bezoekers op je website. Om dit voor elkaar te krijgen is een zoekpositie van 1 tot en met 3 van groot belang. Dit komt, omdat dit het meest opvalt bij zoekresultaten.
Het behalen van een top-positie op zoekwoorden is haast niet meer voorstelbaar zonder linkbuilding. De concurrentie is namelijk zo groot. Een bijkomend voordeel van een backlink is dat je op een externe site het aantal bezoekers op jouw link kunt laten klikken. Dit zorgt ervoor dat je niet enkel wordt gevonden via Google maar ook door de backlinks. Verschuiving naar online autoriteit is ook erg van belang tijdens linkbuilding. Nog niet elke organisatie is bezig met linkbuilding en daarom liggen daar nog grote kansen. Je kan de twee pijlers van content en techniek goed hebben staan, maar als jouw autoriteit achterblijft, haalt de competitie je makkelijk in. Linkbuilding wordt gebruikt om het laatste zetje te geven om de zoekwoorden een toppositie te geven. Dit is cruciaal in het aantrekken van bezoekers.